fredag 5 oktober 2012

Fredag, tidig kväll.

Trollen ligger och sussar så söt sen 18.30-19.00 och jag har passat på att städa, baka bröd, diskat och nu tänker jag njuta av en bit egengjord snickers-kaka! Mumma. Sen blir det duschen och bums i säng.

Snickers kakorna var as lätta att göra! Jag använde:

400g mörk lchf choklad
200g ekologiska, osaltade cashew nötter
Typ 1 burk ekologiskt, osockrat jordnötssmör.

Smält 200g mörk choklad, häll chokladen i en form som är klädd i bakplåtspapper. Ställ in i frysen. Hacka nötterna. Bred ut jordnötssmöret på den stelnade chokladen, strö över dom hackade nötterna. Ställ in i frysen. Smält resten av chokladen (200g) och häll det över nötterna. In i kylskåpet/frysen i minst en timme. Sen är det bara att skära sig en bit. Dock fattar jag INTE hur alla andra får till så fina bitar, mina bara sprack. Men gött är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar